دانلود پایان نامه مدلی مبتنی بر نگاشت بیتی و تابع دستور جهت کنترل دستر
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه علم و صنعت ایران 

دانشکده مهندسی کامپیوتر

عنوان :

مدلی مبتنی بر نگاشت بیتی و تابع دستور جهت کنترل دسترسی در بانک اطلاعات XML

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

چکیده

امروزه اطلاعات مستقر بر روی وب به سرعت در حال افزایش است و حجم بسیار زیادی از این اطلاعات در قالب XML ظاهر شده است. یکی از مزایای اصلی استفاده از XML ، نمایش داده‌های غیر ساختیافته است که قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران می‌گذارد. ویژگی غیر ساختیافته بودن اطلاعات و انعطاف‌پذیری XML باعث همه‌گیر شدن استفاده از آن شده و در بانک‌های اطلاعات نیز مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین برقراری امنیت در مستندات XML یک نیاز و بحث کلیدی می‌باشد. داده‌ها به هر شکلی که ذخیره شوند باید از تهدیدهای ممکن (سرقت، خرابکاری، دستکاری و مواردی از این قبیل) محافظت گردند. برای جلوگیری از تهدیدها، روش‌ها و مدل‌هایی را در بانک‌های اطلاعات طرح‌ریزی و پیاده‌سازی نموده‌اند. مهمترین این مدل‌ها، مدل کنترل دسترسی می‌باشد. این مدل خود مبتنی بر روش‌های مختلفی می‌باشد که در بانک‌های اطلاعات گوناگون به کار گرفته می‌شوند. در این پایان‌نامه پس از بررسی روش‌های کنترل دسترسی، روشی جدید مبتنی بر نگاشت بیتی و تابع دستور جهت کنترل دسترسی در بانک اطلاعات XML پیشنهاد شده است. در روش پیشنهادی سعی بر این است که کلیه مشکلات و نواقص روش تابع دستور و نگاشت بیتی مرتفع گردد.

واژه‌های کلیدی: بانک اطلاعات XML، کنترل دسترسی، امنیت، نگاشت بیتی.

  • مقدمه

اکثر نرم‌افزارهای کاربردی تجاری، سیستم‌های تبادل داده، و شرکت‌های مختلف داده‌های ساختیافته‌ی خود را در بانک‌های اطلاعات رابطه‌ای نگهداری می‌کنند. بانک‌های اطلاعات رابطه‌ای نمونه خوبی از بانک‌های اطلاعات ساختیافته هستند. بانک‌های اطلاعات نیمه ساختیافته مشابه بانک‌های سنتی شِمای ثابتی ندارند. داده‌های نیمه ساختیافته، خود تعریف می‌باشند و می‌توانند مدل ناهمگون‌تری نسبت به داده‌های ساختیافته داشته باشند. زبان نشانه‌گذاری توسعه‌پذیر XML تکنیک مناسبی برای مدل‌سازی چنین داده‌هایی است [1]، هر چند داده‌های ساختیافته و غیرساختیافته نیز می‌تواند در قالب XML ذخیره شود. نمایش داده‌های غیر ساختیافته به صورت XML قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران می‌گذارد. ویژگی غیر ساختیافته بودن اطلاعات و انعطاف‌پذیری XML و همچنین همه‌گیر شدن استفاده از آن باعث شده است که در بانک‌های اطلاعات نیز مورد توجه قرار گیرد. در این میان دسترسی به اطلاعات و امنیت اطلاعات مبادله شده بسیار مورد توجه می‌باشد.

جهت برقراری امنیت در بانک اطلاعات XML مدل‌ها، مکانیزم‌ها و روش‌هایی وجود دارد. در حال حاضر تنها مدل‌هایی که در برقراری امنیت در بانک اطلاعات XML استفاده می‌شود مدل‌های کنترل دسترسی می‌باشند. مطابقت مدل‌های کنترل دسترسی با مستندات XML و نیز چگونگی استفاده از این مدل‌ها در بانک اطلاعات XML در این پایان‌نامه تشریح شده است.

بیشتر کنترل‌های دسترسی مرسوم شامل لیست‌های کنترل دسترسی [2]، لیست‌های قابلیت [3] و ماتریس‌‌های کنترل دسترسی [4] هستند. هنگامی که درباره امنیت یک سیستم صحبت می‌شود “کنترل دسترسی” جنبه‌های بسیاری را شامل می‌شود. کنترل دسترسی باید رسا و قابل فهم باشد و بتواند امنیت دسترسی به داده‌های مستقر در یک مکان را پشتیبانی نماید. همچنین در بسیاری از سیستم‌ها همچون سیستم‌های تراکنشی تجاری و بایگانی‌های پزشکی که شامل داده‌های حساس می‌باشند، کنترل دسترسی در پایین‌ترین سطح (عنصر و یا صفت) مورد نیاز است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: