نوشته شده توسط : admin

متغیرهای تحقیق

موضوعات تحقیق دارای مفاهیمی مجرد و ذهنی هستند . برای اینکه عملاً تحقیق را انجام دهیم . مفاهیم باید به متغیر تبدیل شوند . مفاهیم وقتی به متغیر تبدیل می شوند که بتوانیم به آنها مقدار و درجات آنها را تعیین کنیم . هم چنین باید بین متغیر های وابسته، مستقل و کنترل و بین متغیر های گسسته و پیوسته تفاوت قائل شد( ایران نژاد ، ص ۴۷: ۱۳۸۲).

۱-۸-۱ متغیر مستقل

متغیر مستقل، متغیری است که انتظار می رود تغییر در متغیر وابسته را توضیح دهد به عبارت دیگر متغیر مسنقل،  متغیر روشنگر است . فرض می شود که این متغیر علت تغییر در متغیر وابسته است (ایران نژاد ، ص ۴۸: ۱۳۸۲)

در این تحقیق ارتباطات راهبردی کارکنان در ادارات دولتی گیلان (بندر آستارا) که با ابعاد مدیریت حمایتی، استقرار مناسب کارکنان، پیام های هدفمند، رسانه موثر  سنجیده می شود متغیر مستقل می باشد که این متغیر ها متناظر با فرضیات تحقیق هستند .

۱-۸-۲ متغیر وابسته

می توان گفت متغیر وابسته نتیجه  متغیر مستقل است. متغیر وابسته متغیر معیار نیز نامیده می شود (منبع قبلی)

در این تحقیق ، متغیر وابسته عبارت است از : الزامات تغییر سازمانی که می تواند تغییر در ابعاد مختلف سازمان توسط مدیریت استراتژیک سازمان باشد.

 

۱-۹ تعریف عملیاتی واژه ها ، متغیر ها وا صطلاحات دقیق

ارتباطات راهبردی کارکنان:ارتباطات راهبردی کارکنان در سازمان یک ارتباط هدف گرا مبتنی برنامه ریزی هدفمند در سازمان است که در نهایت به اتخاذ تصمیمات استراتژیک در سازمان توسط مدیران کمک بسزایی می نماید(فرهنگی و دیگران،۱۳۸۳)

 مدیریت حمایتی: مشارکت وتمایل مدیریت عالی و میانی به صورت حمایتی برای موفقیت برنامه های تغییر بسیار لازم است.مدیریت باید به طور مستقیم درگیر شوند و نسبت به ارتباطات فوقانی و تحتانی و مورب احساس مسئولیت داشته باشند.این جزء با سبک رهبری تسهیل کننده متناسب است. (همان منبع).

استقرار مناسب کارکنان: کارکنان ارتباطات در شرکت باید با مباحث عمده تجاری آشنا باشند ودر فرآیندهای برنامه ریزی تجاری و راهبردی شرکت داشته باشند .اعضای تیم مدیریت ارشد باید اجازه دهند تا سرپرست بخش ارتباطات شرکت از راهبردها و تصمیم گیری های شرکت آگاهی داشته باشد.در عین حالی که به کارکنان ارتباطات شرکت باید به عنوان تسهیل کنندگان فرآیندهای تغییر نگریسته شوند نه فقط به عنوان انتشار کنندگان اخبار در شرکت. (همان منبع)

پیام های هدفمند: پیام عبارت است از هر مفهومی که به صورت کلامی و غیر کلامی است.این پیام می­تواند از طریق گفتار،نوشتار و یا حرکات (کردار) فرستنده پیام شکل گیرد. (همان منبع)

رسانه موثر: ارتباطات موثر کارکنان از همه ابزارها برای دسترسی به مخاطبانش استفاده می کند و به طور عمده بر ارتباطات چهره به چهره و مستقیم متکی است تا ارتباطات غیر مستقیم و رسانه های الکترونیکی. بنابراین آموزش های بین فردی، جلسات مدیریت و یادگیری مهارتهای ارتباطی برای همه مدیران ضروری است.(همان منبع).

الزامات تغییر سازمانی: تغییر نام یک بازی درمدیریت امروز است .بازار،محصول وشرایط رقابتی به سرعت درحال تغییراست.اثربخشی و موفقیت سازمانها بستگی به سازگاری آنها با تغییرات دارد.تغییربدین معناست که وضعیت جدید عوامل با وضعیت سابق آنها فرق کند. می توان گفت تنها اصل ثابت درجهان تغییر می باشد یعنی دگرگونی ازوضعیت فعلی به وضعیت دیگر.حال الزامات تغییر در واقع وجوبی بر اعمال تغییرات در یک سازمان به منظور دستیابی به راندمان بیشتر می باشد. (همان منبع)

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل

پیمایش نوشته





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: