پایان نامه رابطه ی جهت گیری مذهبی با مهارت ابراز وجود در بین معتادین کمپ اعتیاد
نوشته شده توسط : admin

۱-۷-۲- تعاریف عملیاتی

جهت‌گیری مذهبی: جهت‌گیری مذهبی در این پژوهش عبارت است از نمره ای که معتادین کمپ اعتیاد در پرسشنامه جهت‌گیری مذهبی ایلام کسب می‌کنند.

پرسشنامه جهت‌گیری مذهبی آلپورت در سال (۱۹۶۷) طراحی که پاسخ این سؤالات بصورت لیکرت ۵ گزینهای از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم دسته بندی شده است. و برای به دست آوردن آن از طیف لیکرت استفاده شد یعنی گزینه کاملا مخالفم نمره ۶ و کاملا موافقم نمره ۱ کسب می‌کنند. جان بزرگی (۱۳۷۷) آلفای ۷۴/۰ و مختاری و همکاران (۱۳۸۰) ضریب ۷۱/۰ را برای این پرسشنامه گزارش کرده‌اند.

ابراز وجود: ابراز وجود در این پژوهش عبارت است از نمره ای که معتادین کمپ اعتیاد ایلام در پرسشنامه ابراز وجود کسب می‌کنند.

پرسشنامه مهارت ابراز وجود محمود ساعتچی در سال (۱۳۸۹) طراحی که پاسخ این سؤالات بصورت لیکرت ۵ گزینهای از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم دسته بندی شده است. و برای به دست آوردن آن از طیف لیکرت استفاده شد و گزینه کاملا مخالفم نمره ۶ و کاملا موافقم نمره ۱ کسب می‌کنند. ساعتچی آلفای ۷۴/. را برای این پرسشنامه بدست آورد.

سلامت معنوی: سلامت معنوی در این پژوهش عبارت است از نمره ای که معتادین کمپ اعتیاد ایلام در پرسشنامه سلامت معنوی کسب می‌کنند.

پرسشنامه سلامت معنوی پولوتزین و الیسون در سال (۱۹۸۲) طراحی که پاسخ این سؤالات بصورت لیکرت ۵ گزینهای از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم دسته بندی شده است. و برای به دست آوردن آن از طیف لیکرت استفاده شد یعنی گزینه کاملا مخالفم نمره ۶ و کاملا موافقم نمره ۱ کسب می‌کنند این پرسشنامه در ایران توسط مژگان عباسی در سال (۱۳۸۴) برروی ۲۸۳ دانشجوی پرستاری دانشگاه شهید بهشتی اجرا گردیده است و ۷۶/. گزارش شده است.

 

۱-۸- قلمرو پژوهش

الف) قلمرو موضوعی: از نظر موضوعی، قلمرو این پژوهش به طور اعم عبارتست از شناسایی جهت گیری مذهبی در بین معتادین و بطور اخص عبارتست از بررسی نسبت بین جهت گیری مذهبی با سلامت معنوی و قاطعیت در بین معتادین برای ارائه راهکارهای جهت تقویت سلامت معنوی و قاطعیت در بین معتادین کمپ اعتیاد ایلام می‌باشد.

ب) قلمرو مکانی: قلمرو مکانی این پژوهش، کمپ اعتیاد شهر ایلام هست.

ج) قلمرو زمانی: از نظر زمانی، پس از تهیه و تنظیم پرسش‌نامه، در بهار ۱۳۹۳ بین معتادین کمپ اعتیاد ایلام اجرا و پس از تکمیل جمع آوری شد.

 متن کامل پایان نامه





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: