نوشته شده توسط : admin

۶-۱ تعریف متغیرهای پژوهش

۱-۶-۱ تعریف مفهومی خود کارآمدی

بندورا (۱۹۹۷) مطرح می‌کند که خود کارآمدی، توان سازنده‌ای است که بدان وسیله، مهارت‌های شناختی، اجتماعی، عاطفی و رفتاری انسان برای تحقق اهداف مختلف، به گونه‌ای اثربخش ساماندهی می‌شود. خود کارآمدی درک شده عاملی مهم برای انجام موفقیت‌آمیز عملکرد و مهارت‌های اساسی لازم برای انجام آن است.

۲-۶-۱ تعریف عملیاتی خود کارآمدی

مجموع نمره‌ای است که آزمودنی از پرسشنامه خود کارآمدی کسب می‌نماید و نشان‌دهنده میزان خود کارآمدی کلی او هست.

۳-۶-۱ تعریف مفهومی بهزیستی اجتماعی

کیز و شاپیرو (۲۰۰۴) معتقدند که سلامت اجتماعی، ارزیابی و شناخت فرد از چگونگی عملکردش در اجتماع و کیفیت روابطش با افراد دیگر،. نزدیکان و گروهای اجتماعی است که وی خود را عضوی از آن‌ها می‌داند. به عبارت دیگر، توانایی فرد در تعامل موثر با دیگران و اجتماع به منظور ایجاد روابط ارضاء کننده شخصی و به انجام رساندن نقش‌های اجتماعی است. اوستون و جیکوب (۲۰۰۵) سلامت اجتماعی را مهارت‌های اجتماعی، عملکرد اجتماعی، عملکرد اجتماعی و توانایی شناخت هر شخص از خود به عنوان عضوی از جامعه بزرگ‌تر (تمامیت شخص در شبکه اجتماعی او) دانسته‌اند.

۴-۶-۱ تعریف عملیاتی بهزیستی اجتماعی

مجموع نمره‌ای است که آزمودنی از پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کسب می‌نماید و نشان‌دهنده میزان بهزیستی اجتماعی او هست.

۵-۶-۱ تعریف مفهومی روابط والد-فرزند

بسته آموزشی بومی مهارت‌های ارتباطی شامل مهارت‌ها و تکنیک هایی می‌شود که از فرهنگ بومی آن جامعه استخراج‌شده و یا متناسب بافرهنگ آن جامعه است و تحقیقات قبلی این تناسب و همخوانی را تأیید کرده‌اند.

بسته آموزشی مهارت‌های ارتباطی پس از بررسی کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها و سایر متون مربوط به مهارت‌های ارتباطی والد- نوجوان بر اساس آسیب‌های شناسایی‌شده در پژوهش همتی (۱۳۹۱) تدوین شده است. این مهارت‌ها در این پژوهش شامل مهارت‌هایی مانند مهارت‌های خودآگاهی، مهارت همدلی، آموزش مهارت روابط بین فردی، آموزش حل مسئله، آموزش مهارت تصمیم‌گیری، آموزش مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی، روابط والد- نوجوان، مسئولیت‌پذیری، آموزش ابراز وجود، مهارت تحلیل رفتار متقابل، برقراری ارتباط با جنس مخالف، آموزش انضباط اثربخشی، آموزش استقلال یابی، آموزش وضع مقررات، آموزش ایجاد انتظارات، آموزش بهبود روابط، مشکلات مربوط به مدرسه و آموزش به نوجوان، مقاومت در مقابل فشارهای منفی همسالان و با سازی شناختی است (همتی،۱۳۹۱).

 

متن کامل پایان نامه





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: