پایان نامه تاثیر بازی های آموزشی برخلاقیت کودکان پیش دبستان سنین ۴تا۶سال
نوشته شده توسط : admin

اهمیت و ضرورت تحقیق

بازی وسیله ای است برای یادگیری، آمادگی نسبت به زندگی، ابتکار، کسب  موفقیت و سرشار شدن ازشادی ونشاط، رشد اندام، اجتماعی شدن کودک، ارضای میل برتری جویی و خود نمایی، تسکین عواطف وبیرون ریختن ناراحتی ها، شناخت شخصیت کودک و رشد شخصیت او و مبارزه با رفتار­های اضطرابی کودک، به طور خلاصه بازی موجبات رشد همه جانبه کودک را در بعد جسمی، عاطفی، اجتماعی، عقلی و اخلاقی را فراهم می آورد (بهشتی، ۱۳۶۶، ص،۳۱). بازی جدید ترین فعالیت برای رشد خلاقیت کودکان است، هیچ چیز به اندازه خلاقیت کودکان را سر زنده و با نشاط نمی کند، شادی، نشاط، عشق، تلاش و کوشش در نیروی خلاقیت نهفته است، اگر کمی بیشتر برای بچه ها وقت بگذاریم و به بازی آنها اهمیت بدهیم و وسواس خود را برای شرکت بچه ها در فعالیت های رسمی و حافظه پروری کم کنیم تصمیم بهتری گرفته ایم، چون خلاق ترین و پاک ترین اندیشه های یک بزرگسال آن دسته از اندیشه هایی است که به اندیشه های کودکی شباهت دارد، زندگی فرزندان ما فقط غذا ولباس نیست برایشان وقت بگذاریم به اندازه کافی در کنار آنها حضور داشته باشیم ودر بازی آنها شریک شویم و این نکته را بخاطر داشته باشیم که بازی بچه ها را به بازی نگیریم، چون بازی اساسی ترین کار تعلیم وتربیت کودکان است (سادات­ماجدی،۱۳۹۰).

از تماشای بازی کودکان می توان دریافت که بازی یک موضوع محرک و تشویق کننده است. بچه ها در اثر بازی به مقدار زیادی از نظر عاطفی ارضاء می شوند، هر چند تفاوت های موجود در بازی های کودکان همیشه روشن و واضح نیستند یا به راحتی درک نمی شوند ولی این احتمال وجود دارد که بتوان کار کرد های متمایز تری را که بازی برای کودک دارد تشخیص داد (شریدان، مترجم: توکلی۱۳۸۲).

کودکان ضمن بازی با همدیگر خصایل زندگی جمعی را کسب می کنند، توافق با یکدیگر، احترام به اندیشه های سایر کودکان، ابراز حسن نظر نسبت به بازی های دیگران و کمک همه جانبه به آنها را کسب می کنند. خردسالان به تدریج از محیط و اشیاء و پدیده های پیرامون خود، از وسایل واسباب خانه، از کار بزرگسالان معلومات معینی جمع آوری می کنند (بوندارنکو، مترجم: باباجان؛۱۳۶۷).

 متن کامل پایان نامه





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: