پایان نامه مدیریت میزان جو اخلاق سازمانی برمدیریت دانش در سازمان اموراقتصادی و دارایی و اداره کل امو
نوشته شده توسط : admin

تعریف مفهومی وعملیاتی مدیریت دانش

تعریف مفهومی مدیریت دانش:

مدیریت دانش را می توان به عنوان مجموعه ای از فرایندها تعریف کرد که ناظر بر خلق، اشاعه و بهر ه گیری از دانش است. این تعریف مستلزم خلق ساختارهای سازمانی، حمایتی، تسهیل روابط اعضا، استفاده از ابزارهای تکنولوژی اطلاعات در شبکه و توضیح دانش است (امین بیدختی و همکاران، ۱۳۹۰). درتحقیق حاضرمدیریت دانش شمال ابعادزیر است:

کسب دانش:

توانایی برای جستجو وکسب دانش جدید کلی یا ایجاد دانش جدید ماورای دانش موجود سازمانی از طریق تشریک مساعی(Inkpen, 1996, PP. 123-41)

ذخیره دانش:

توانایی برای محافظت از دانش در جهت استفاده نامناسب یا غیرقانونی یا سرقت آن

کاربرد دانش:

توانایی برای به کارگیری، بهره برداری و استفاده از دانش (Gold, et.al, 2001).

اشتراک دانش:

دانش باید بر اساس نیازهای خاص کاربران، با یک روش مؤثر و مناسب، انتشار یابد. بعلاوه آن با ابزار قابل اجرا جهت قابل فهم ساختن آن برای همۀ کاربران انتشار می یابد Allameh et.al, 2011)).

تعریف عملیاتی مدیریت دانش:

جهت عملیاتی کردن ابعاد متغیرمدیریت دانش در سازمان، از پرسشنامه ای حاوی ۲۲سوال که در طیف پنج گزینه ای لیکرت طراحی شده ، استفاده خواهد شد.که سوال ۱تا ۷مربوط به بعد کسب دانش، سوال ۸تا ۱۲ مربوط به ذخیره دانش ،۱۳تا۱۸ مربوط به کاربرد دانش و۱۹ تا۲۲مربوط به اشترا ک دانش می باشد.

۱-۸)قلمرو تحقیق

قلمرو موضوعی: در این تحقیق به بررسی تاثیر جو اخلاق سازمانی بر مدیریت دانش پرداخته می شود و به این مقوله می پردازیم که ابعاد جو اخلاقی در سازمان تا چه اندازه باعث افزایش و یا کاهش مشارکت فرد در فرآیند مدیریت دانش می‌شود.

قلمرو مکانی: قلمرو مکانی این پژوهش سازمان امور اقتصادی و دارائی استان گیلان و اداره کل امور مالیاتی استان گیلان می باشد.

قلمرو زمانی: مطالعات مقدماتی این تحقیق در زمستان ۱۳۹۱ آغاز شد و تا تابستان ۱۳۹۲ خاتمه یافت.

 

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • سنجش رابطه بین جو اخلاقی مبتنی بر مسئولیت سازمان و مشارکت فرد در فرآیند مدیریت دانش سازمان اموراقتصادی و دارایی واداره کل امورمالیاتی استان گیلان

                           سنجش رابطه بین جو اخلاقی مبتنی بر رعایت اصول و قوانین حرفه ای سازمان و مشارکت فرد در                                فرآیند مدیریت دانش سازمان اموراقتصادی و دارایی واداره کل امورمالیاتی استان گیلان

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر جو اخلاق سازمانی برمدیریت دانش در سازمان اموراقتصادی و دارایی و اداره کل امورمالیاتی استان گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: