پایان نامه کارشناسی ارشد تاثیر اخلاقی مبتنی بر مسئولیت سازمان و مشارکت فرد در فرآیند مدیریت دانش ساز
نوشته شده توسط : admin

) انواع دانش

برای دانش تقسیم بندی های مختلفی ارایه شده است و دانش هایی با عنوان های دانش کد بندی شده ، دانش نهفته ، دانش مهاجر ، دانش آشکار ، دانش ضمنی ، دانش نهان ، دانش سیستمی و دانش ارتباط تعریف شده است . در ادامه پنج نوع دانش از دانش های مذکور تشریح می شود .

دانش سیستمی

دانش سیستمی ، الگو هایی می باشند که ترکیب می شوند . دانش سیستمی هم یک فرایند و هم یک محصول است . دانش سیستمی افراد را در تشخیص این که چه نوع دانش آشکاری برای شرکت معنا دار است ، تحت نفوذ قرار می دهد . اشخاص یک شرکت که در جای گوناگونی از دانش سیستمی دارند ، تفسیر های متفاوتی از یک پدیده ، ارایه خواهند داد . از این رو مفاهیم متنوعی برای فرصت ها و چالش های یک شرکت ارایه خواهد شد .

دانش آشکار

دانش آشکار قسمتی از پایگاه دانش است که می توانند به عنوان اطلاعات به راحتی با دیگران مراوده شود . دانش آشکار درگیر دانستن حقایق است . دانش کد بندی ، نوعی از دانش آشکار است که به طور منظم نوشته شده و ذخیره می شود . دانش آشکاربه سادگی قابل بیان و نوشتن است و می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند .

دانش ضمنی

دانش ضمنی یا تلویحی شکلی از مهارت ، قابلیت یا تکنه (هنر ساختن) ، یعنی دانش چگونگی است . مراوده این نوع دانش به صورت اطلاعات با دیگران مشکل است ولی قابل بیان است . دانش ضمنی کمتر مشهود است و به طور عمیق در عملیات اجرایی سازمان ریشه دارد و اغلب فرهنگ سازمانی نامیده می شود . این نوع دانش را به سختی می توان تکثیر نمود ، بنایراین می تواند یک منبع ثابت مزیت رقابتی باشد.

دانش نهان

دانش نهان، شرط لازم بر تمایل فکری و عملی می باشد. دانش نهان توسعه مدل های ذهنی ، تجریدی که انجام می شود، متغیر هایی که انتخاب می شود ، پدیده ها، واقعیتی که انتخاب می شود تا روی آن تمرکز شود، اصول اساسی مواضع ماورای طبیعی ما ، سلیقه ما و غیره را سازمان دهی می کند  . این دانش به آسانی از میان مرز های سازمانی نمی تواند گذر نماید . تحرک آن مقید به شبکه یا روایط اجتماعی معین است .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • سنجش رابطه بین جو اخلاقی مبتنی بر مسئولیت سازمان و مشارکت فرد در فرآیند مدیریت دانش سازمان اموراقتصادی و دارایی واداره کل امورمالیاتی استان گیلان

                           سنجش رابطه بین جو اخلاقی مبتنی بر رعایت اصول و قوانین حرفه ای سازمان و مشارکت فرد در                                فرآیند مدیریت دانش سازمان اموراقتصادی و دارایی واداره کل امورمالیاتی استان گیلان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر جو اخلاق سازمانی برمدیریت دانش در سازمان اموراقتصادی و دارایی و اداره کل امورمالیاتی استان گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: