پایان نامه ارشدمدیریت عوامل اخلاقی مبتنی بر مسئولیت سازمان و مشارکت فرد در فرآیند مدیریت دانش سازمان
نوشته شده توسط : admin

 تعاریف  مدیریت دانش

ساختاردهی به دانش موجب بهبود موثر و کارایی حل مسئله، یادگیری پویا، برنامه ریزی استراتژیک و تصمیم گیری اثر بخش می شود. گام اول از Km)) تقویت تبادل دانش عمومی در داخل سازمان و توسعه همه جانبه آن دانش می باشد.معمولا دانش یک مشخصه عمومی و بعنوان یک دارایی متعلق به عموم کارکنان است که بوسیله سازمان این دانش مورد بهره برداری قرار گرفته و در سازمان نگداری و حفظ می گردد (۲۰۱۳٫ ( Shafique imran, تعاریف بسیاری از مدیریت دانش در مقالات مختلف وجود دارد که به شرح پاره ای از آنها می پردازیم :

مدیریت دانش ، فرآیندی است که به سازمان ها در شناسایی ، سازماندهی ، انتشار( توزیع)  و  انتقال اطلاعات و تخصص های مهم که بخشی از حافظه سازمانی هستند و غالبا به صورت ساختارنیافته در سازمان وجود دارند کمک می نماید.

مدیریت دانش به مجموعه فرآیندهایی اطلاق می شود که در نتیجه آنها دانش کسب، نگهداری و استفاده می شود و هدف از آن بهره برداری از دارایی های فکری به منظور افزایش بهره وری، ایجاد ارزش های جدید و بالا بردن قابلیت رقابت پذیری است . مدیریت دانش بر شناسایی دانش، شرح و ساخت دهی و افزایش ارزش آن از طریق استفاده مجدد، تمرکز می کند. ( آقاجانی و همکاران ، ۱۳۸۷ )

مدیریت دانش یعنی توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی ( تجربه و دانش اندوخته نزد هر فرد ) و دانش دسته جمعی به منظور دست یابی به اهداف خود از طریق فرآیندی شامل تولید دانش ، تسهیم دانش و استفاده از آن به کمک فناوری (فرمانفرمایی ، جوادیان زاده ، ۱۳۸۷).

مدیریت دانش عبارت است از توانایی خلق، سازماندهی ، ذخیره سازی و بازیابی ،  انتقال و بکارگیری دانش سازمانی (قوامی فر و همکاران ، ۱۳۸۷).

مدیریت دانش یعنی اطمینان از این که یک دانش صحیح، به شکلی مناسب، با هزینه مناسب و در زمان مناسب در دسترس افراد می باشد (,۲۰۰۷ Bechina & Ndle) .

۲-۱-۶) مدل های مدیریت دانش

مدل های مدیریت دانش عبارتند از:

۲-۱-۶-۱) مدل عمومی دانش در سازمان:

شکل شماره زیر ، مدل عمومی دانش در سازمان ها را نشان می دهد . همان گونه که در مدل مذکور مشاهده می شود ، مدل عمومی دانش از چهار فعالیت اصلی تشکیل شده است : تولید دانش ، حفظ و نگهداری دانش ، تبدیل دانش و به کارگیری دانش .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • سنجش رابطه بین جو اخلاقی مبتنی بر مسئولیت سازمان و مشارکت فرد در فرآیند مدیریت دانش سازمان اموراقتصادی و دارایی واداره کل امورمالیاتی استان گیلان

                           سنجش رابطه بین جو اخلاقی مبتنی بر رعایت اصول و قوانین حرفه ای سازمان و مشارکت فرد در                                فرآیند مدیریت دانش سازمان اموراقتصادی و دارایی واداره کل امورمالیاتی استان گیلان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر جو اخلاق سازمانی برمدیریت دانش در سازمان اموراقتصادی و دارایی و اداره کل امورمالیاتی استان گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: