سمینار مدیریت مصرف بار در سیستم های توزیع
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

مدیریت مصرف بار در سیستم های توزیع

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیده:

مدیریت بار، توزیع بار در طول شبانه روز و فصل های سال است و هدف اصلی آن بهبود ضریب بار شبکه توزیع است. بهبود ضریب بار ابتدا باعث کاهش هزینه های تولید می شود و سپس ضرورت سرمایه گذاری برای ظرفیت های جدید در زمینه تولید و انتقال نیروی برق را کاهش می دهد. با افزایش ضریب بار سیستم مقدار انرژی تولید شده به ازای 1 کیلو وات ظرفیت نصب شده افزایش می یابد که نتیجه اش کاهش هزینه تولید است. مدیریت سمت تقاضا یکی از ابزارهای عمده موفقیت هر صنعت بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیریت مصرف برق شامل مجموعه ای از فعالیت های به هم پیوسته بین صنعت برق و مصرف کنندگان به منظور ترازمند کردن انرژی مصرفی و نیز کاهش پیک بار است به گونه ای که بتوان با هزینه کمتر و کارآیی بیشتر به حد مطلوبی در زمینه مصرف دست یافت. بدینسان بخش عرضه و تقاضا به سود بیشتری دست خواهد یافت و این به معنی افزایش بهره وری است.

مدیریت مصرف عبارتست از برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر آن بخش از فعالیت های مرتبط با برق که بر مصرف برق تأثیرگذار بوده و باعث ایجاد تغییرات نامطلوب در شکل بار، الگوی زمانی مصرف و میزان مصرف انرژی می شود. مدیریت مصرف، افزایش بازده را به دنبال دارد.

مقدمه:

بهره وری، علم استفاده بهینه از منابع نیروی انسانی، مهارت ها، تکنولوژی و اطلاعات به منظور دستیابی به بهترین نتایج می باشد. اگر ورودی سیستم را برق فرض کنیم و خروجی آن را میزان آسایش مصرف کننده (در زمینه تأمین نیازهای تولیدی، خدماتی و رفاهی) بدانیم هدف از مدیریت مصرف برق، کاهش میزان ورودی سیستم (برق مصرفی) با حفظ سطح آسایش مصرف کننده و تولید کننده است که دقیقاً با تعریف بهره وری مطابقت دارد. در واقع مدیریت مصرف برق شامل مجموعه ای از فعالیت ها است که با هماهنگی بین صنعت برق و مشترکین آن به منظور تعدیل بار مصرفی مشترکین (مطابق نیازهای واقعی مصرف کننده) انجام می گیرد تا بتوان با بهره وری بیشتر و هزینه کمتر به آسایش یکسانی در زمینه مصرف دست یافت. در واقع در این فرآیند هم تولید کننده و هم مصرف کننده برق به سود بیشتری دست خواهند یافت. به طور کلی هدف از مدیریت مصرف، افزایش بهره وری مصرف است نه مجبور کردن مصرف کنندگان به صرفه جویی و مصرف کمتر.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: