سمینار جایابی بهینه تولید پراکنده در شبکه های توزیع جهت کاهش تلفات با استفاده از روش بهینه سازی الگو
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – کنترل

عنوان:

جایابی بهینه تولید پراکنده در شبکه های توزیع جهت کاهش تلفات با استفاده از روش بهینه سازی الگوریتم اجتماع پرندگان

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

تولید پراکنده (Distributed Generation) منابع کوچک انرژی هستند که به سیستم توزیع متصل می گردند. این منابع غالبا از انرژی های نو بهره می گیرند و هزینه پایین ساخت، نصب و راه اندازی آنها نسبت به واحدهای بزرگ، موجب توجه خاص به آنها شده است. پیش بینی می شود که در آینده منابع تولید پراکنده در طراحی سیستم های انرژی الکتریکی به جایگاه ویژه ای دست یابند.

بکارگیری مکان مناسب تولید پراکنده (DG) در شبکه برق، مزایای زیادی خواهد داشت و عدم جایابی مناسب آن ضمن نفی مزایا، معایبی را نیز در پی دارد. با توجه به گستردگی شبکه های برق (بالاخص شبکه های توزیع) و فراوانی منابع DG از نظر سطح توان و چگونگی عملکرد، بکارگیری ظرفیت بهینه آنها در شبکه توزیع یک مسئله بهینه سازی (Optimization) می باشد و لذا برای نیل به پاسخ بهینه لازم است از روش های بهینه سازی مناسب استفاده گردد. بنابراین برای پیاده سازی مسئله جایابی بهینه DG بایستی از الگوریتم های بهینه سازی استفاده گردد. الگوریتم بهینه سازی اجتماع پرندگان (Particle Swarm Optimization Algoritm) یکی از روش های نوین بهینه سازی است که بر پایه رفتار پرندگان و چگونگی عملکردشان در یافتن لانه شان، طراحی شده و به خوبی توانایی بهینه سازی مسایل شناخته شده مهندسی را دارد. این الگوریتم برای مینیمم کردن یک تابع هدف مطلوب می تواند به کار رود. در این پایان نامه هدف از بکارگیری این روش، مینیمم کردن تلفات توان در سیستم توزیع می باشد و مسئله جایابی بهینه DG در مورد دو شبکه 13 و 34 باس IEEE مورد مطالعه قرار می گیرد.

فصل اول

مقدمه

یکی از معیارهای پیشرفت در هر جامعه میزان مصرف سرانه انرژی الکتریکی در آن جامعه می باشد. اگر این اندازه گیری براساس میزان مصرف خانگی باشد، بلادرنگ و به درستی استاندارد زندگی آن جامعه را در ذهن تداعی می نماید و اگر این میزان بیانگر انرژی در اختیار واحدهای صنعتی باشد، نیز معیاری جهت تولید و بهره وری بوده و نهایتاً بیان کننده پیشرفت آن جامعه می باشد.

صنعت برق در ایران، در سال 1285 شمسی با شروع به کار اولین کارخانه برق حاج امین الضرب و اعلام آمادگی پذیرش مشتری، شروع به فعالیت نمود. با گذشت یک قرن از ورود این صنعت به کشور و با بررسی آمارهای جهانی مشخص می گردد که کشور ایران در زمره 20 کشور برتر دنیا در بررسی شاخص های عمده این صنعت قرار دارد. با توجه به این وضعیت بارز کمی صنعت برق در ایران و با تفحص در مولفه های کیفی صنعت برق، وضعیت متناسب و نزدیک با شرایط استاندارد بین المللی به چشم نمی خورد و مثلاً تلفات حدود 20%، که عمده آن نیز مربوط به شبکه های توزیع نیرو می باشد شرایط نامطلوب را از جنبه کیفی در این صنعت کشور نشان می دهد و بررسی، مطالعه، تحقیق و ارائه راهکارهای مناسب را بیش از پیش در این زمینه می طلبد.

از طرفی روند روبه تزاید استفاده از نیروگاه های تولید پراکنده در جهان و بالاخص در سطح شبکه های توزیع نیرو و مزایای مرتبط با جایابی مناسب آن در شبکه های توزیع، باعث گردیده برنامه ریزی و طراحی شبکه های توزیع تواماً با وجود اینگونه نیروگاه ها مورد بررسی قرار گیرد و روش های پیشرفت جهت جایابی بهینه تولید پراکنده مورد استفاده قرار گیرد.

عنوان پایان نامه «جایابی بهینه تولید پراکنده در شبکه های توزیع جهت کاهش تلفات با استفاده از روش الگوریتم اجتماع پرندگان» نیز با توجه به بکارگیری روزافزون نیروگاه های تولید پراکنده در سطح شبکه های توزیع می باشد. با بررسی های به عمل آمده، در این پروژه روش کارآمد الگوریتم اجتماع پرندگان به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گرفته است.

در این پایان نامه پس از مقدمه، در فصل دوم شبکه های توزیع نیرو به طور اختصار مورد بررسی قرار می گیرند.

در فصل سوم علاوه بر تعریف تولید پراکنده مواردی از جمله فن آوری های مرتبط با تولید پراکنده، مزایا و محدودیت های بکارگیری آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در فصل چهارم روش بهینه سازی الگوریتم اجتماع پرندگان و پارامترهای مربوط به آن و نحوه پیاده سازی این روش بهینه سازی در حل مسائل پیوسته و ناپیوسته تشریح گردیده است.

درفصل پنجم با ارائه الگوریتم مناسبی که علاوه بر مدل سازی شبکه های شعاعی، چند فاز و غیره امکان مدلسازی DG را نیز در یک شبکه توزیع فراهم می کند پخش بار در سیستم های توزیع مورد بررسی واقع می شود.

در فصل ششم پس از مروری سریع از کارهای انجام شده، مسئله جایابی DG در یک شبکه توزیع به همراه یک مدل ریاضی جهت تابع هدف پیشنهاد گردیده و قیود و محدودیت های آن مورد بررسی قرار گرفته اند. و سپس روش بهینه سازی الگوریتم اجتماع پرندگان بر روی دو شبکه 13 باس IEEE و 34 باس IEEE به کار گرفته شده و نتایج حاصل از آن مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل هفتم نتیجه گیری و پیشنهادات لازم برای ادامه تحقیقات در رابطه با زمینه پژوهشی حاضر ارائه گردیده است.

فصل هشتم نیز مراجع و پیوست های مورد استفاده را در بردارد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: