سمینار بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق- مخابرات

عنوان:

بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در سالهای اخیر، تقاضا برای استفاده از سیستمهای مبتنی بر صوت، دیتا و ویدئو در شبکه های مخابراتی بی سیم رشد فزاینده ای داشته است. یکی از چالش های اساسی جهت تحقق این ایده، افزایش ظرفیت از طریق استفاده از روشهای دسترسی مناسب فضا زمان می باشد. از روشهای مطرح شده جهت افزایش بازدهی طیف، ظرفیت و کیفیت، به کارگیری کیفیت تکنیک آنتن هوشمند در شبکه های مدرن بی سیم است. در این روش ضمن بهبود مشخصه الکتریکی سیگنال دریافتی دلخواه با حذف تداخل حوزه فضا  زمان، امکان افزایش ظرفیت و ارائه سرویسهای مناسب بدست خواهد آمد.

رشد فزاینده این تکنولوژی و بکارگیری آن در سیستمهای بی سیم فعلی، منجر به بازنگری و حتی وضع استانداردهای جدید مخابراتی گشته است (802.16x , 802.11x). طبعاً طراحی و بکارگیری این تکنیک جهت تحقق شعارهای مخابراتی آینده دنیا، مستلزم بررسی دقیق و عمیق فنی و اقتصادی این تکنیک در حوزه مخابرات آینده خواهد بود.

مقدمه

رشد قابل توجه تلفن سلولی همراه با افزایش کاربران شبکه اینترنت چشم انداز بازاری گسترده از ترکیب این دو بمعنی سرویس های بی سیم دیتا بوجود آورده است. طبق برآوردهای انجام شده، در سالهای آتی سرویس های بی سیم دیتا بخصوص سرویس اینترنت در سطح جهان بسیار زیاد خواهد بود.

سرویس های بی سیم دیتا در حال حاضر، نیاز کاربران و طراحان آن را تأمین نمی کند. از دیدگاه کاربران، سرعت ارسال بسیار آهسته و زمان برقراری ارتباط طولانی است ضمن اینکه سرویس ها نیز برای اغلب کاربران بسیار گران است. از دیدگاه فنی این عیوب به دلیل نوع سوئیچینگ آن، یعنی استفاده از سوئیچینگ مداری است، که طی آن یک کانال ترافیکی به یک مشتری در طول زمان مکالمه به طور کامل اختصاص داده می شود به همین دلایل سیستمهای مخابراتی سلولی در حال گذر از نسل دوم به نسل سوم است.

فصل اول

کلیات

هدف:

نسل سوم سیستمهای مخابراتی از سلولار با هدف افزایش سرعت و کیفیت ارسال دیتا و افزایش ظرفیت، توسط سازمان جهانی مخابرات با ماکزیمم نرخ بیت ارسالی 2Mbps تعریف و استاندارد شده (IMT-2000) و در همین رابطه تلاشهای زیادی از طرف سازمان تحقیقاتی در سطح جهان در حال انجام و راه حلهای مختلفی ارائه گردیده است.

سرویس GPRS، سرویس مبتنی بر ارسال بسته ای روی شبکه GSM، یکی از قدم های عمده در این گذر می باشد. با اجرای این سرویس کاربران شبکه سلولی قادر به وصل به شبکه اینترنت و استفاده از سرویسهای آن با سرعت ارسالی به مراتب بیشتر از گذشته و زمان اتصال کوتاه تر می باشند، ضمن اینکه هزینه شارژ در اینجا براساس حجم اطلاعات ارسالی است و نه مدت زمان اتصال و لذا به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. شبکه GSM با اجرای سرویس GPRS یک گام به برقراری سرویسهای نسل سوم نزدیک می شود.

پیشینه تحقیق:

مخابرات سلولی یکی از سریعترین کاربردهای رو به رشد در صنعت ارتباطات است. هر روزه به تعداد کاربران این نوع ارتباط در جهان افزوده می شود. از طرفی تجارت ارتباطات سیار به سرعت در GEPT (دفاتر پست و مخابرات اروپایی) در حال رشد و توسعه است. GEPT توسعه فناوری موبایل را رهبری می نماید و در زمینه استانداردسازی، پیاده سازی و اجرای سیستمهای نسل های مختلف موبایل، فعالیت مینماید. یکی از مهمترین محصولات این استانداردها که در GEPT شکل گرفته است، استاندارد GSM است. برای اولین بار کار استانداردسازی GSM جهت پیاده سازی این سیستم در سال 1991 صورت گرفته است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: