نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

بررسی ساختمان، عملکرد و حفاظت کلیدهای DC (750-3000 V DC up 9000 A و کاربرد آن در صنعت

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در میان انواع سیستم های حمل و نقل (دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای) سیستم حمل و نقل ریلی به دلیل کمیت بالا و هزینه نسبت پائین و اعمال آن در شرایط خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته است و شبکه مترو در کاهش ترافیک، بخصوص شهرهای شلوغ و پرجمعیت بسیار دارا می باشد.

یکی از مهمترین بخشهای سیستم مترو مربوط به شبکه برق رسانی می باشد و بدلیل اینکه حرکت قطارها در داخل تونل و ایستگاه های مسافری زیرزمینی می باشد تامین برق مطمئن و ایمن بسیار مهم می باشد به نحوی که طراحی سیستم برق رسانی بایستی طوری باشد که شبکه برق مترو قابلیت اطمینان بسیار بالایی داشته باشد. یکی از بخشهای مهم در شبکه برق رسانی مترو پستهای تراکشن یا یکسوساز می باشد که وظیفه تامین برق DC جهت حرکت قطارها را بر عهده دارد. این پستها عموماً دارای ورودی AC در سطح 20KV بود و خروجی آنها 750 و یا 1500 ولت DC می باشد. در پستهای تراکشن مجموعه سیستم 750 ولت DC جایگاه ویژه و تکنولوژی خاص خود را دارد. در این مجموعه کلیدهای DC با سرعت بالا بدلیل اینکه فیدرهای خروجی می باشند و جهت تغذیه ریل سوم و یا شبکه بالاسری به کار می روند وظیفه مهم و خطیری را بر عهده دارند ضمن اینکه بخاطر کاربرد خاص آنها تنها سازندگان بسیار معدودی در این زمینه فعالیت دارند لذا در این سمینار سعی شده چگونگی و نحوه عملکرد، بخشهای مختلف ساختمان کلید DC، کنترل، حفاظت و مانیتورینگ کلید معرفی و مورد بحث قرار گیرد.

مقدمه:

با عنایت به رشد رو به فزون صنعت حمل و نقل ریلی و توسعه راه آهن برقی در کشور نیاز به شناخت همه جانبی این صنعت می باشد ضمن اینکه یکی از بخش های مهم در این صنعت شبکه برق رسانی (Power Supply) جهت تامین برق مطمئن و ایمن می باشد در این سمینار سعی شده است که با تجهیزات بخش DC در پست های تراکشن خصوصاً کلیدهای DC با سرعت بالا در سه فصل آشنا شویم.

در فصل اول هدف، پیشینیه تحقیق و روش کار و تحقیق مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون پروژه ای در این خصوص در کشور ما انجام نشده است. و در فصل دوم پست های تراکشن بطور اجمالی معرفی و با دیاگرام تک خطی، سیستم 750VDC و تجهیزات مختلف به کار رفته در بخش DC آشنا می شویم و در فصل سوم ساختمان ونحوه عملکرد کلیدها DC بطور کامل و جامع تشریح شده است.

و اصول حفاظتی و کنترلی شبکه های DC در فصل چهارم معرفی و در فصل پنجم سیستم نظارتی و کنترلی بر پست های تراکشن به همراه یک نمونه PLC به نام Sepcos و دستگاه اندازه گیری جریان و ولتاژ مطرح شده است.

فصل اول: کلیات

1-1- هدف

هدف این تحقیق بررسی و آشنایی با ساختمان، نحوه عملکرد و حفاظت کلیدهای DC و کاربرد آن در صنعت می باشد این کلیدها در پست های تراکشن در خطوط مترو کاربرد فراوان دارند.

2-1- پیشینه تحقیق

اصولاً چون سازندگان کلیدهای DC در دنیا محدود می باشد لذا اطلاعات در این خصوص بسیار کم می باشد و تحقیقات داخلی در زمینه کلیدهای DC مترو تاکنون انجام نشده است.

در خصوص ساختمان و نحوه عملکرد کلید مقاله خاصی در این موضوع وجود ندارد و بیشتر مقالات به موضوع حالت ها گذرا و تاثیر آن بر روی کلید می باشد و در خصوص حفاظت کلید و شبکه DC چندین مقاله وجود دارد که مورد مطالعه قرار گرفته و در بخش حفاظت استفاده گردید.

برای دانلود متن کامل سمینار اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: