نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.SC” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق- مخابرات

عنوان:

بررسی آشکارسازهای چندکاربره در سیستم های WCDMA در کانال نویزی و ISI

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

امروزه مخابرات سیار به علت ارائه سرویسهای نوین نقش مهمی در دنیای ارتباطات داشته و با توجه به رویکرد اپراتورها به آن، پیشرفت روزافزونی داشته است. در حال حاضر تکنولوژی نسل سوم ارتباطات سیار با استفاده از تکنیک WCDMA در آمریکا، اروپا، ژاپن و …. پیاده سازی شده است. نظر به اهمیت بررسی تکنیک های بکارگرفته شده در گیرنده های این سیستمها، این تحقیق با عنوان بررسی آشکارسازهای چندکاربره WCDMA انجام شده است. در فصل اول این تحقیق، مخابرات سیار و نسلهای آن که شامل: نسل اول، نسل دوم (GSM) و GPRS و نسل سوم (UMTS) میباشد، بررسی شده و مفاهیم CDMA نیز بیان شده است. در فصل دوم الگوریتم های آشکارسازی CDMA از قبیل آشکارساز فیلتر منطبق، آشکارساز ZF، آشکارساز MMSE، آشکارساز Decorrolator، آشکارساز SIC، آشکارساز PIC، آشکارساز LMS و آشکارساز (Blind(CMA، بیان شده است. بررسی عملکرد و پیچیدگی آشکارسازهای خطی و وفقی نیز در فصل سوم انجام شده است. در فصل چهارم توسط شبیه سازی، عملکرد الگوریتم LMMSE در کانال نویزی و ISI، در حضور فیدینگ رایلی و نیز اثر پارامترهای مختلف روی این الگوریتم، مورد بررسی قرا ر گرفته است. همچنین عملکرد الگوریتمهای LMS و CMA در کانال نویزی و ISI در حضور فیدینگ رایلی مورد بررسی قرار گرفته و عملکرد آنها با یکدیگر مقایسه شده است.

فصل اول: معرفی مخابرات سیار و تکنیک CDMA 

1- مقدمه

مخابرات سیار

تا دو دهه پیش سیستمهای مخابراتی بیسیم علاوه بر محدودیت در تنوع سیستم و سرویسهای ارائه شده بدلیل گرانی این سرویسها تنها استفاده کنندگان خاصی را داشتند. امروزه بواسطه پیشرفت فناوری این سیستمها دارای تنوع قابل توجهی خصوصاً در انواع سرویسهای ارائه شده، گشته اند و ارزانی نسبی این سرویسها باعث شده است دسته وسیعی از مردم جهان امکان استفاده از این سرویسها را داشته باشند.

تقاضای روز افزون برای استفاده از سیستمهای مخابراتی بیسیم نیاز به افزایش ظرفیت سیستمهای موجود و یا احیاناً ایجاد سیستمهای جدید را اجتناب ناپذیر می سازد. در این رابطه رشد سیستمهای مخابرات بیسیم سیار نمایانتر از رشد صنعت مخابرات در شاخه های دیگر میباشد.

از آنجائیکه بازارهای متعدد مخابرات سیار انتظار چنین تقاضای گسترده ای را نداشتند و از طرفی سطح خدمات مورد انتظار از شبکه که محدود به خدمات صوتی بود ، بالاتر می رفت و نیاز به طراحی یک شبکه سیار با پوشش جهانی و خدمات چند رسانه ای با سرعت بالا، ضرورت تعریف استاندارد جهانی مخابرات سیار نسل سوم را ایجاد نمود.

بدلیل همین نیاز کمیسیون مجامع اروپائی (CEC) یک برنامه تحقیقاتی با نام RACE را در اوایل سال 1988 آغاز کرد. هدف این برنامه مطالعه و تحقیق بر روی تکنیکها و روشهایی برای پدید آوردن سیستمهای نسل سوم بود.

سیستم سیار نسل سوم در اروپا، UMTS یا سیستم مخابراتی سیار جهانی نام گرفت. همین ایده در اواسط دهه 80، در مجمع جهانی مخابرات یا ITU، نیز مطرح شد و نام IMT-2000 برای سیستم نسل سوم انتخاب گردید.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: