نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد تهران جنوب

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

تحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

(NGN (Next Generation Network را می توان نتیجه تفکر همگرایی در شبکه های ارتباطی دانست، تفکری که با هدف همگرا نمودن کلیه بسترهای ارتباطی موجود (اعم از دیتا، موبایل، تلفن و تلویزیون کابلی و…) روی بستری مشترک مبتنی بر فناوری پروتکل اینترنت (IP)، سعی در کاهش هزینه ها و ارائه یکپارچه خدمات دارد. این فناوری عملا سرویس دهی زیرساخت ها را یکسان می کند و این امکان را به وجود می آورد که صوت و داده از طریق پروتکل اینترنت در شبکه زیرساخت منتقل شود. اگر از مفاهیم کلی بگذریم و وارد لایه فنی شویم، به وضوح خواهیم دید که ظهور پدیده NGN نتیجه منطقی و طبیعی روندی است که از آغاز پیدایش اینترنت در صحنه ارتباطات رخ داده است. رشد تصاعدی تعداد کاربران این شبکه و تمایل روزافزون سایر بخش های تجاری با بکارگیری اینترنت و شبکه های کوچکتر با فناوری مشابه (همچون اینترانت ها) به عنوان بستر فعالیت های تجاری، کمیت و کیفیت مورد انتظار از کاربردهای اینترنتی را به صورت تصاعدی افزایش داده است. برای مثال ارائه فناوری هایی نظیر VOIP  بستر اینترنت را به صورت نامزدی برای مکالمات تلفنی، آن هم با هزینه های به مراتب پایین تر از شبکه های تلفنی درآورده است، طبیعی است که شرکت های مخابراتی به فکر چاره ای باشند تا بقای خود را در دنیایی که دیتا و پروتکل اینترنت (IP) در آن حرف اول را می زنند، حفظ نمایند. دستاورد چنین الزامی هم، NGN و مجموعه تغییراتی است که با خود به همراه خواهد داشت، ولی گسترده شدن شبکه ها و یکپارچه شدن اگرچه سبب دستیابی ساده تر کاربران به اقسام سرویس های چند رسانه ای می شود، اما ریسک های امنیتی را به همراه خواهد داشت، بدین ترتیب لزوم به کار بستن تمهیدات امنیتی محرز است در این راستا در این سمینار نخست تعریف و معماری NGN و نحوه توسعه شبکه ها به سوی آن ارائه شده است و استانداردسازی و توابع به کار رفته در آن و همچنین ارتباط NGN با IMS و امنیت در NGN در فصول بعدی آمده است. در پایان نیز برخی از مقالات اخیر در راستای NGN آورده شده است.

مقدمه:

از زمان اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل در سال 1876 که سرویس ابتدایی صوت ایجاد و ارتباط صدای شخص به شخص امکانپذیر شد، توسعه شگرفی به سوی آنچه که تکنولوژی ارتباط نامیده می شود صورت پذیرفت، ارتباطات از فواصل کوتاه به فاصله طولانی و از ارتباط نقطه به نقطه به نقطه به چند نقطه ارتقاء پیدا کرد و ارتباطات ثابت به موبایل و از زمین به هوا و از زمین به دریا امکانپذیر شده است. با پیشرفت ارتباطات ارائه سرویس های مختلف از حصار فاصله جدا شده و یک محیط ارتباطی مجازی برقرار شده است، بعد از آن نیز سرویس های IT به حدی رشته یافته اند که علاوه بر سرویس اینترنت و پست الکترونیکی و دسترسی از راه دور و Web browsing ارتباطات پیشرفته تری مانند سرویس VoIP و IPTV و پیام فوری و ویدئو کنفرانس ها ارائه شده است، کاملا روشن است که سرویس هایی که بر پایه پروتکل اینترنت بنا نهاده شده است نظر به نامحدود بودن و همچنین سادگی در ارتباط و قابلیت انعطاف در اضافه و حذف مدیا دارای پتانسیل بالایی در ارائه سرویس های پیشرفته می باشند، برنامه های جدید و بسیاری برنامه های دیگر که در آینده عرضه می شوند را می توان به راحتی با سرویس استاندارد پروتکل اینترنت اجرا کرد. معماری اینترنت اساسا از سال 1974 ثابت مانده و همچنان قدرت خود را اثبات می کند. بنابراین شعار قدیمی «آی پی ورای همه، همه چیز برروی آی پی» امروز بیش از هر زمان دیگری صدق می کند ITU، NGN را به عنوان یک شبکه ای مبتنی بر بسته، با قابلیت ایجاد سرویس های مخابراتی و توانایی استفاده از مالتی برودبند (پهن باند)، تکنولوژی انتقال با تضمین QOS و اینکه توابع وابسته به سرویس مستقل از تکنولوژی های زیرلایه انتقال می باشد و در آن دسترسی آزاد مشتریان به سرویس های مختلف ارائه شده و همچنین پشتیبانی از تحرک که حضور سرویس را در همه جا برای مشتریات فراهم بیاورد را تعریف کرده است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: